Home

Boswandeling.

Tat Ton Waterval.

Mor Hin Khao.

We hebben goed geslapen bij Park Villa Chaiyaphume. Helaas lijken de buikproblemen van Pia weer terug te komen.
Het ontbijt in het hotel slaan we maar over, het bestaat uit slap brood met jam. Er staat ook een koffiemachine waaruit onder andere espresso kan komen, maar die smaakt ook niet, veel te slap.

We hebben twee dingen uitgezocht waar we willen gaan kijken.
Als eerste de Tat Ton Waterval waar we snel zijn. We lopen een stukje over een pad door de jungle, 400 tot 500 meter en komen bij de waterval, die inderdaad mooi is. We denken dat het er in weekends wel erg druk is. En dan lopen we hetzelfde pad weer terug naar de parkeerplaats.
Vervolgens rijden we, vooral omhoog, naar Mor Hin Khao, een verzameling grote rotsen, sommige uitgesleten in bijzondere vormen. Mooi en indrukwekkkend om te zien, en goed onderhouden. Maar we begrijpen niet hoe die rotsen zo uitgesleten kunnen worden. Later, als we dit verhaal uitwerken, lezen we dat er nog veel meer te zien is, en dat hebben we helaas gemist.
Een klein stukje verder staan een paar restaurantjes en daar eten we wat, onder ander de restjes van gisteravond.
Het is nog vroeg, en we rijden verder naar Pha Hua Nak, mooie uitzichten vanaf de berg met heel diep het dal, de helling is best wel stijl. Ook hier is een wandelpad uitgezet ter ere van de Thaise koning, maar het pad stelt niet zo veel voor.
Op de weg terug zien we borden naar de Lampathao Dam, en we besluiten daar heen te gaan. Onze navigatie stuurt ons een andere kant op dan de borden aangeven en we komen uit op een doodlopende weg en we hebben een navigatie die erg in de war is. Dan rijden we maar terug naar de borden en als we die volgen komen we bij een parkeerplaats langs een stuwmeer waar langs het water wat restaurantjes staan. We gaan er zitten en drinken wat. De oevers van het meer zijn een mooie plaats om te zitten.

Op de terugweg willen we eten meenemen, en we stoppen uiteindelijk bij een Big C waar we inkopen doen en ook wat te eten meenemen. Dat blijkt helaas niet zo goed te smaken.
Met Pia's buik gaat het niet goed, en ook Tom heeft buikproblemen.

Geschreven op: 2023-12-15

Disclaimer

We vertellen wat we hebben gedaan en hebben meegemaakt tijdens een reis en we vertellen ook wat we daarvan vinden; niet meer en niet minder.

Dit is geen reisgids, en evenmin een advies om een plaats wel of niet te bezoeken. Daarvoor zijn andere sites.
Onze mening over plaatsen waar we hebben gegeten, gedronken of geslapen zijn niet bedoeld als (positieve of negatieve) beoordeling, ook daarvoor zijn andere sites.
Het is ons beeld van de situatie op een zeker moment en dat beeld is beïnvloed door onze stemming, het weer en vele andere factoren.